درمان سينوزيت در بيماران آلرژي
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : کسری

برای درمان سینوزیت حاد بیمار باید در یک مکان با هوای ساکت و آرام و دور از پنکه و کولر و کولاک باشد و اگر فصل زمستان باشد در اتاقی تقریبا گرم استراحت نمایند و رژیم غذایی سبک و مایعات کافی به او داده شود . از غذاهای تحریک کننده و آب یخ و ترشی و امثال اینها پرهیز نماید و در صورت نداشتن زخم معده یا زخم اثناعشر می توانند از داروهای مسکن هم استفاده کنند .

درمان سینوزیت

درمان سینوزیت

درمان سینوزیت دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا در فصل زمستان و هنگام سردی هوا است . سینوزیت عبارت است از چرکی شدن حفره های اطراف بینی و پیشانی که ممکن است حاد باشد یا مزمن . علایم سینوزیت حاد عبارتند از : وجود درد در سر و صورت ، انسداد بینی ، خروج ترشحات چرکی از بینی . معمولا سردرد در طول روز شدید و هنگام شب کمتر می شود . گاهی در گلو احساس سوزش می شود و سرفه هم پدید می اید ، محل احساس دردگاهی در فضای بین دو چشم و پشت چشم ها می باشد ، در رادیوگرافی سینوس ها تیرگی سینوس مشاهده می شود ، اگر سینوس فک بالا چرکی باشد در دندان بالا مقابل سینوس احساس درد یا احساس بلند شدن دندان از جای خود می شود و در کنار بینی تورم پیدا می شود .

راهکارهای درمان سینوزیت

به گزارش اخبار پزشکی سایت آسان طب ، برای درمان سینوزیت حاد بیمار باید در یک مکان با هوای ساکت و آرام و دور از پنکه و کولر و کولاک باشد و اگر فصل زمستان باشد در اتاقی تقریبا گرم استراحت نمایند و رژیم غذایی سبک و مایعات کافی به او داده شود . از غذاهای تحریک کننده و آب یخ و ترشی و امثال اینها پرهیز نماید و در صورت نداشتن زخم معده یا زخم اثناعشر می توانند از داروهای مسکن هم استفاده کنند . ضمنا داروهای معرق نیز برای آنان مفید است. به علاوه  جهت درمان سینوزیت می توان روی سینوس را حوله گرم گذاشت واز قطره های بازکننده بینی و بخور داروهایی نظیر برگ اکالیپتوس برای افراد گرم مزاج و بخور مرزنگوش برای افراد سرد مزاج استفاده نمود . گاهی نیز لازم می شود که از ترشحات بینی کشت داده شود و چنانچه میکروبی باشد میکروب آن مشخص شود تا با آنتی بیوتیک مخصوص آن اقدام به مداوا گردد .

لازم به تذکر است که در دوره حاد سینوزیت هرگز نباید سینوس ها را دستکاری نمود و سوراخ کردن کف سینوس و شستشوی سینوس تا زمانی که سینوس در حال التهاب است صلاح نیست . چون چین اقدامی اثرات نامطلوب بر جای می گذارد و التهاب معمولا با دستورات فوق و با مصرف آنتی بیوتیک ها بهبود می یابد و لازم به عمل نیست .

یک نسخه پزشکی سنتی در درمان سینوزیت چرکی مزمن

جهت درمان سینوزیت چرکی مزمن روز اول اصل سوس و تخم کرفس و رازیانه از هر کدام دو مثقال را انتخاب ، مجموع را قدری بکوبند و با پنج استکان آب بجوشانند تا 2/5 استکان آن باقی ماند سپس صاف کرده و آب صاف شده را با هفت عدد حب منیزی میل نمایند .

روز دوم مقدار چهار مثقال سنای مکی و دو مثقال گلبرگ گل سرخ را با شش استکان آب بجوشانند تا سه استکان آن بماند پس از صاف کردن ، آب صاف شده را صبح ناشتا بخورند و دستور خورنده مسهل را آن روز تا عصر رعایت کنند.

روزم سوم و چهارم و پنجم هر روز صبح و عصر هر نوبت مقدار دو نخود گنه گنه را میل نمایند . ضمنا از پودر مخلوط کندش و گل بنفشه که داری انفیه نام دارد . روزی دو نوبت و هر نوبت به قدر یک گندم در بینی بکنشد تا مقداری عطسه بزنند در بهبودی موثر خواهد بود و اگر عطسه زیاد بیمار را ناراحت کند با کشیدن آب نیمگرم در بینی اثر زایل خواهد شد . ضمنا دستورات غذایی و دستورات بهداشتی مذکور فوق را باید رعایت نمایند .

منبع مطلب درمان سینوزیت : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 





:: بازديد از اين مطلب : 1156
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: